martes, 29 de septiembre de 2009

Imatge amb efectes fotgràfics


Dimensions de la meva imatge: 200x300 píxels i 19'6 kib.
El procediment que he seguit per arribar a obtenir aquesta fotografia és el següent:
En primer lloc, he obert la imatge normal en el programa GIMP, seguidament, he modificat la imatge amb alguns dels efectes que em mostra el programa, en el meu cas, he fet servir l'efecte fotocòpia i després l'efecte de la pàgina duplegada, en tercer lloc, ha estat necessari anar a "imagen" a la opció escala d'imatge perquè la meva fotografia tingui les dimensions 200x300 i un cop fet això, com la imatge ens queda petita he anat a "ver" i ampliar la vista a 1:1.

lunes, 28 de septiembre de 2009

Saber crear enllaços és molt útil pel lector...

El meu coneixement sobre les noves tecnologies és acceptable i com bé diuen les meves companyes Lorena i Maria els programes que més utilitzo són el facebook i el messenger ja que em permet comunicar-me millor amb elles i altre gent alhora de dur a terme algun treball en grup o simplement, per parlar sobre el dia a dia però ara mateix també tinc una altra pàgina web amb la qual puc mantenir el contacte i saber de la gent de la classe, aquesta pàgina és el meu nou bloc!

sábado, 26 de septiembre de 2009

·Qui és ella?·


Bé, com podria descriure a una noia que vaig conèixer quan anava als ferrocarrils de l'Avinguda Tibidabo?

Sembla mentida però cert i a partir d'aquell dia, no vam deixar de mantenir el contacte.

Ella per a mi és una persona que poc a poc i de manera discreta, s'ha anat guanyant un bon espai en la meva vida dia a dia, ara ja, m'és imprescindible.

Sí ens referim al caràcter, és agradable, alegre sempre té el detall quan arribes de bon matí a la "uni" d'alegrar-te el dia amb un somriure. Cal dir que és una noia elegant ja que té molt bon gust per vestir i m'encanta com combina la seva roba, físicament, els seus ulls blaus ressalten a simple vista, té un cabell llarg, ros, fi i algunes vegades el porta recollit amb una cua de cavall.

És una noia encantadora, pacient, carinyosa, discreta i especialment educada, per això, la vull al meu costat, perquè és l'amiga que jo necessitava, sort d'ella, he superat moltes pors en aquesta nova situació que hem començat a viure.

"Gràcies Lorena!!!"

lunes, 21 de septiembre de 2009

· COED - 21 de Setembre -·

DESCRIPCIÓ:
En aquesta sessió la Lluïsa Cirera (professora de la matèria de COED) ens ha explicat totes les activitats que haurem de realitzar abans d'acabar el semestre i per dur a terme això ens ha repartit un full que es titula "Planificació (1r Semestre 2009-2010)" on hem pres nota de totes les activitats. La primera d'aquestes s'anomena "qui ets tu?" que tractarà de fr una descripció a un dels nostres companys de classe i el dia 2 de Novembre s'haurà d'exposar oralment el procés que haurem seguit per dur a terme aquesta descripció.
Un cop realitzat tot això, la professora ens ha fet fer un treball molt senzill per grups on s'ha tractat de buscar cançons que descrivissin persones tan aspectes de personalitat o de caràcter com físicament, el meu grup i jo hem triat les següents cançons:
  • El canto del loco: insoportable; Amaral: son mis amigos; Nena Da Conte: Marta; Bebe: malo; Melendi: un violinista en tu tejado; Juan Manel Serrat: Penelope; Nek: Laura; Nino Bravo: Noelia i El canto del loco: eres tonto.

Els altres grups han esmentat cançons diferents encara que fins i tot, en moltes cançons la majoria dels grups hem coincidit.

Més tard, després d'haver acabada aquesta activitat la Lluïsa Cirera ens ha repartit uns quants textos per a cada un dels grups i aquests tractaven descripcions de diferents àmbits com descripcions de personatges, de paisatges, territoris... Ens han servit d'ajuda per començar a tenir una idea alhora de fer la nostra descripció sobre l'activitat "qui ets ti?" són els següents:

  • Imma Monsó - Un home de paraula. Ed: La Magrana. Barcelona 2006.
  • Josep Maria Espinàs - A peu per Aragó. Ed: La Campana. Barcelona 2006.
  • Artur Martorell - Els pobles, les ciutats, els homes. Ed: Teide. Barcelona 1979.
  • Josep Maria Espinàs - Relacions particulars. Ed: La Campana. Barcelona 2007.
  • Narcís Comadira - Descobrir Catalunya, núm. 132.

Per finalitzar, cada grup ha hagut d'explicar a la resta la classe de què tractava el seu text i cada component del grup ha hagut de citar una idea extreta de la descripció, en el meu cas, el text que m'ha tocat ha estat el de " Un home de paraula" de Imma Monsó.

REFLEXIÓ:

Aquesta classe de COED amb la professora Lluïsa Cirera m'ha fet reflexionar sobre el et que hi ha moltes maneres d'enfocar una descpripció i llavors a l'hora de realitzar la nostra activitat sobre "qui ets tu?" n'hem d'escollir una de totes les possiblitats i tipus.

Un cop pensat això, en segon lloc, he començat a pensar sobre qui fer aquesta activitat i la primera persona que m'ha passat pel cap ha estat la meva companya Lorena Padilla, ja que és la primera noia que vaig conèixer al entrar a aquesta facultat i he decidit fer-li una descripció segons la observació directa del dia a dia i deixant-me guiar pels meus sentiments sense have-li de fer cap pregunta sobre la seva vida perquè això prefereixo anar-ho descobrint jo mateixa dia rere dia.

APROFUNDIMENT:

Per aprofundir en aquesta entrada he pensat en buscar informació sobre un dels aspectes que ha destacat la Lluïsa Cirera avui en aqueta sessió sobre els diferents tipu de descripcions que he esmentat anteriormenten l'apartat de "descripció", per tant, he pogut adonar-me que hi ha altres tipus de descripcions com aquests: un anunci i les lletres de cançons.

Així doncs, després d'haver dit això també m'agradaria deixar-vos un enllaç que sigui útil i qe ens ajudi a la realització de la descripció: enllaç.

viernes, 18 de septiembre de 2009

·COED - 18 de Setembre -·

DESCRIPCIÓ:
En les primeres sessions del classe de Comunicació oral, escrita i digital que de manera més abreviada podríem anomenar-la COED, la professora ens va remarcar sobre tot l importància d'actualitzar el blog un cop per setmana com a mínim i fent-ho diferenciant molt bé tres apartats: descripció (el que hem realitzat a classe), reflexió (que n'has extret tu sobre el que hem fet a classe) i l'aprofundiment (aspectes que trobis interessants per aprofundir), també ens va fer una presentació de la matèria.
En aquestes primeres sessions, la professora ens va demanar que féssim una descripció de nosaltres mateixos anomenant-la com "qui sóc jo?", un cop realitzada aquesta activitat, la professora se les va endur per veure si feiem moltes faltes ortogràfiques i si estructuravem bé alhora de redactar.
Una altra de les activitats que ens va fer la Lluïsa Cirera, encara que aquesta va ser en petit grup, ens va repartir una sèrie de textos que parlaven sobre aspectes importants de la comunicacio oral com són: la gesticulació, la llengua, escoltar, parlar i entendre, la veu, entre altres.
Els textos treballats a classe van ser els següents:
  • Jesús Tuson - El luxe del llenguatge. Ed: Empúries. Barcelona 1986.
  • Sebastià Serrano - El regal de la comunicació. Ara llibres. Barcelona 2003.
  • Francesc Torralba - L'art de saber escoltar. Pagès editors. Lleida 2006.
  • Eulàlia Bosch - Educació i vida quotidiana. Eumo editorial. Vic 2000.

Així doncs, un cop llegits, cada grup el text que li toqués, vam posar-los en comú entre tots els membres del grup i vam extreure cinc idees principals i cada membre del grup havía de dir la seva a tota la classe i explicar-la.

REFLEXIÓ:

Crec que el fet d'haver realitzat una lectura i desprès haver exposat en comú les nostres idees ha estat realment un fet significatiu ja que m'ha fet adonar-me de la importància que té la llengua en aquesta assignatura i a més també, en el nostre futur ja que al voler ser mestres implica saber dominar a la perfecció la llengua que en aquest cas és el català i no ens podem permetre la mínima errada ja que això pot repercutir en els nostres futurs alumnes.

APROFUNDIMENT:

Per aprofundir en aquesta sessió de COED cal dir que la comunicació és un procés pel qual un emissor transmet una informació (o missatge) a un receptor.

A més, intervenen una sèrie d'elements en la comunicació que són:

  • Emissor.
  • Receptor.
  • Missatge.
  • Codi.

Quan un emissor produeix un missatge, ho fa amb una intenció concreta: informar, demanar, ordenar, preguntar...

Totes ls persones tenim la matixa capacitat per al llenguatge, per comunicar-nos, però moltes vegades no ens entenem perquè utilitzem codis diferents, és a dir, parlem llengües diferents: català, castellà, francès, llenga de signes, etc. Ja que el codi és el conjunt d'elements que s'utilitzen per formar un missatge i les regles per combinar-los.

D'altra banda, es pot dir que el llenguatge és la capacitat que té l'esser humà per comunicar-se. De fet, és la forma de comunicació més completa que exigeix, en canvi, la llengua és un codi que usa una comunitat de parlants. Consta d'una sèrie d'elements que es combinen d'acord amb unes regles determinades.

Interacció

Hola! Em dic Judit i en el meu temps lliure acostumo a passar-lo amb les meves amigues, parlant, rient... D'altra banda, també ultilitzo bastant el facebook i el messenger per poder-me comunicar amb la gent que no puc veure tots els dies. Una altra cosa a destacar, es que m'agrada escoltar música mentre estic davant l'ordinador.
També quan algú de la meva família té algun problema amb l'ordinador bé perquè no saben utilitzar algun programa o perquè no funciona alguna cosa, moltes vegades sóc jo qui els ajuda. En el cas del mòbil em passa exactament el mateix, també recorren a mi.
A l'escola en la que he cursat secundària i batxillerat he utilitzat pantalles digitals, per exemple, quan vaig fer l'exposició oral del treball de recerca. En aquesta mateixa escola he tingut l'opotunitat de poder examinar-me del títol ECDL d'informàtica.
Bé, crec que ho aniré deixant aquí que per avui ja n'hi ha prou!
Ens veiem demà per les classes!
Un petó a tots!