viernes, 18 de septiembre de 2009

·COED - 18 de Setembre -·

DESCRIPCIÓ:
En les primeres sessions del classe de Comunicació oral, escrita i digital que de manera més abreviada podríem anomenar-la COED, la professora ens va remarcar sobre tot l importància d'actualitzar el blog un cop per setmana com a mínim i fent-ho diferenciant molt bé tres apartats: descripció (el que hem realitzat a classe), reflexió (que n'has extret tu sobre el que hem fet a classe) i l'aprofundiment (aspectes que trobis interessants per aprofundir), també ens va fer una presentació de la matèria.
En aquestes primeres sessions, la professora ens va demanar que féssim una descripció de nosaltres mateixos anomenant-la com "qui sóc jo?", un cop realitzada aquesta activitat, la professora se les va endur per veure si feiem moltes faltes ortogràfiques i si estructuravem bé alhora de redactar.
Una altra de les activitats que ens va fer la Lluïsa Cirera, encara que aquesta va ser en petit grup, ens va repartir una sèrie de textos que parlaven sobre aspectes importants de la comunicacio oral com són: la gesticulació, la llengua, escoltar, parlar i entendre, la veu, entre altres.
Els textos treballats a classe van ser els següents:
  • Jesús Tuson - El luxe del llenguatge. Ed: Empúries. Barcelona 1986.
  • Sebastià Serrano - El regal de la comunicació. Ara llibres. Barcelona 2003.
  • Francesc Torralba - L'art de saber escoltar. Pagès editors. Lleida 2006.
  • Eulàlia Bosch - Educació i vida quotidiana. Eumo editorial. Vic 2000.

Així doncs, un cop llegits, cada grup el text que li toqués, vam posar-los en comú entre tots els membres del grup i vam extreure cinc idees principals i cada membre del grup havía de dir la seva a tota la classe i explicar-la.

REFLEXIÓ:

Crec que el fet d'haver realitzat una lectura i desprès haver exposat en comú les nostres idees ha estat realment un fet significatiu ja que m'ha fet adonar-me de la importància que té la llengua en aquesta assignatura i a més també, en el nostre futur ja que al voler ser mestres implica saber dominar a la perfecció la llengua que en aquest cas és el català i no ens podem permetre la mínima errada ja que això pot repercutir en els nostres futurs alumnes.

APROFUNDIMENT:

Per aprofundir en aquesta sessió de COED cal dir que la comunicació és un procés pel qual un emissor transmet una informació (o missatge) a un receptor.

A més, intervenen una sèrie d'elements en la comunicació que són:

  • Emissor.
  • Receptor.
  • Missatge.
  • Codi.

Quan un emissor produeix un missatge, ho fa amb una intenció concreta: informar, demanar, ordenar, preguntar...

Totes ls persones tenim la matixa capacitat per al llenguatge, per comunicar-nos, però moltes vegades no ens entenem perquè utilitzem codis diferents, és a dir, parlem llengües diferents: català, castellà, francès, llenga de signes, etc. Ja que el codi és el conjunt d'elements que s'utilitzen per formar un missatge i les regles per combinar-los.

D'altra banda, es pot dir que el llenguatge és la capacitat que té l'esser humà per comunicar-se. De fet, és la forma de comunicació més completa que exigeix, en canvi, la llengua és un codi que usa una comunitat de parlants. Consta d'una sèrie d'elements que es combinen d'acord amb unes regles determinades.

No hay comentarios:

Publicar un comentario