lunes, 21 de septiembre de 2009

· COED - 21 de Setembre -·

DESCRIPCIÓ:
En aquesta sessió la Lluïsa Cirera (professora de la matèria de COED) ens ha explicat totes les activitats que haurem de realitzar abans d'acabar el semestre i per dur a terme això ens ha repartit un full que es titula "Planificació (1r Semestre 2009-2010)" on hem pres nota de totes les activitats. La primera d'aquestes s'anomena "qui ets tu?" que tractarà de fr una descripció a un dels nostres companys de classe i el dia 2 de Novembre s'haurà d'exposar oralment el procés que haurem seguit per dur a terme aquesta descripció.
Un cop realitzat tot això, la professora ens ha fet fer un treball molt senzill per grups on s'ha tractat de buscar cançons que descrivissin persones tan aspectes de personalitat o de caràcter com físicament, el meu grup i jo hem triat les següents cançons:
  • El canto del loco: insoportable; Amaral: son mis amigos; Nena Da Conte: Marta; Bebe: malo; Melendi: un violinista en tu tejado; Juan Manel Serrat: Penelope; Nek: Laura; Nino Bravo: Noelia i El canto del loco: eres tonto.

Els altres grups han esmentat cançons diferents encara que fins i tot, en moltes cançons la majoria dels grups hem coincidit.

Més tard, després d'haver acabada aquesta activitat la Lluïsa Cirera ens ha repartit uns quants textos per a cada un dels grups i aquests tractaven descripcions de diferents àmbits com descripcions de personatges, de paisatges, territoris... Ens han servit d'ajuda per començar a tenir una idea alhora de fer la nostra descripció sobre l'activitat "qui ets ti?" són els següents:

  • Imma Monsó - Un home de paraula. Ed: La Magrana. Barcelona 2006.
  • Josep Maria Espinàs - A peu per Aragó. Ed: La Campana. Barcelona 2006.
  • Artur Martorell - Els pobles, les ciutats, els homes. Ed: Teide. Barcelona 1979.
  • Josep Maria Espinàs - Relacions particulars. Ed: La Campana. Barcelona 2007.
  • Narcís Comadira - Descobrir Catalunya, núm. 132.

Per finalitzar, cada grup ha hagut d'explicar a la resta la classe de què tractava el seu text i cada component del grup ha hagut de citar una idea extreta de la descripció, en el meu cas, el text que m'ha tocat ha estat el de " Un home de paraula" de Imma Monsó.

REFLEXIÓ:

Aquesta classe de COED amb la professora Lluïsa Cirera m'ha fet reflexionar sobre el et que hi ha moltes maneres d'enfocar una descpripció i llavors a l'hora de realitzar la nostra activitat sobre "qui ets tu?" n'hem d'escollir una de totes les possiblitats i tipus.

Un cop pensat això, en segon lloc, he començat a pensar sobre qui fer aquesta activitat i la primera persona que m'ha passat pel cap ha estat la meva companya Lorena Padilla, ja que és la primera noia que vaig conèixer al entrar a aquesta facultat i he decidit fer-li una descripció segons la observació directa del dia a dia i deixant-me guiar pels meus sentiments sense have-li de fer cap pregunta sobre la seva vida perquè això prefereixo anar-ho descobrint jo mateixa dia rere dia.

APROFUNDIMENT:

Per aprofundir en aquesta entrada he pensat en buscar informació sobre un dels aspectes que ha destacat la Lluïsa Cirera avui en aqueta sessió sobre els diferents tipu de descripcions que he esmentat anteriormenten l'apartat de "descripció", per tant, he pogut adonar-me que hi ha altres tipus de descripcions com aquests: un anunci i les lletres de cançons.

Així doncs, després d'haver dit això també m'agradaria deixar-vos un enllaç que sigui útil i qe ens ajudi a la realització de la descripció: enllaç.

No hay comentarios:

Publicar un comentario