Per començar, abans d'ahir a la classe de Comunicació oral, escrita i digital vam entregar elsresums del llibre " Com parlar bé en públic" de la Joana Rubio i Francesc Piugpelat.
D'aquest llibre he pogut extreure molts recursos per poder controlar els nervis alhora de fer una exposició, així com la manera de preparar-me-la i d'entonar, a partir d'ara procuraré posar-ho en pràctica quan em toqui expressar el meu propi discurs davant d¡un públic. També s'ha de dir que a causa de l'extensió dels capítols, es feina una mica pesat llegir-ho perquè molts cops pensaves que no s'acabava mai.
D'altra banda, com a la sessió passada no vam poder acabar de resoldre alguns dubtes sobre la diferència entre una rondalla i un conte en aquesta sessió la professora ens ha comentat que vénen a ser gairebé sinònims ja que només es diferencien per la seva extensió ja que el conte acostuma a ser més curt i la rondalla s'ha anat transmeten de generacions en generacions per tradició oral.
A continuació, un cop acabat això vam consolidar defenitivament els grups dels debats i del treball sobre "el territori" per poder posar un ordre per fer els debats i també per recitar un poema. Seguidament, la professora ens va repartir un article d'Albert Om del diari "Avui" titulat "Coses meves" amb el qual vam fer una lectura en veu alta on es podria resumir que explicava dues llegendes urbanes amb to irònic.
Un cop acabada aquesta activitat, ens va repartir una lectua titulada "Lingüística. Una introducción al estudio del lenguaje, con tectos comentados y ejercicios" de l'editorial Barcanova Temas universitarios de Jesús Tusón que tracta sobre que el llenguatge és quelcom més que un mitjà de comunicació, dels elements per una definició de llenguatge, sobre la definició general de llenguatge, les llengües del món i finalment, tracta sobre els perjudicis lingüístics. D'aquest text, hem hagut d'extreure les idees principals de cada apartat.
Per finalitzar, ens va repartir un altre document abans de marxar de classe anomenat "La lectura i la vida" de Emili Teixidor el qual encara no m'ha donat temps de fer una lectura sencera però un cop la hagi acabat la lectura, faré una altre intervenció en el blog sobre ella.
Si fem una reflexió sobre la lectura "Lingüística. Una introducción al estudio del lenguaje, con textos comentados y ejercicios" el que he pogut extreure és que el llenguatge és una eina indispensable per poder-nos expressar i comunicar ja que és el factor bàsic que ens constitueix com a ésser humans perquè fa possible el discurs abstracte. Una altra reflexió que he extret és que el llenguatge també juga el principal paper en la constitució del pensament, per tant, "el lenguaje nos permite la expressión libre e interior y es la causa del diálogo que mantenemos con nosotros mismos": frase extreta de la pàgina 50 d'aquest document que engloba bàsicament el que és el llenguatge.
Per aprofundir, cal dir que la professora un cop llegit l'article de l'Albert Om titulat com "Coses meves" ha fet menció d'uns quants tipus de lectures com ara: la lectura en silenci i la lectura oral, és a dir:
- La lectura en silenci és aquella amb la qual es capta mentalment el missatge escrit sense pronunciar paraules on el lector pot captar les idees principals.
- La lectura oral és aquella que es produeix quan llegim amb veu alta.
Però a més d'aquestes dues lectures, també hi podem destacar unes quantes més com ara:
- La lectura mecànica que és dedica a identificar paraules prescindint dels significat d'elles mateixes i pràcticament no hi ha comprensió.
- La lectura literal és amb la que fas una comprensió superficial del contingut.
- La lectura reflexiva és amb la que pots obtenir el màxim nivell de comprensió ja que es torna reiterativament sobre els contingut tractant d'interpretar-los. Podríem dir que aquesta lectura és la més lenta de totes.
- La lectura ràpida que segueix la tècnica del "salteo" que consisteix en llegir a salts fixant-se amb él més rellevant, és a dir, és una lectura selectiva.
No hay comentarios:
Publicar un comentario