sábado, 7 de noviembre de 2009

·COED: 2 i 6 de Novembre·

DESCRIPCIÓ:
El dilluns, a la classe de Comunicació oral, escrita i digital el grup A (el meu grup) vam haver d'exposar davant de la meitat de la classe tot el procés que havíem seguit per dur a terme la nostre descripció, que en el meu cas, la descripció que he realitzat sobre "qui ets tu?" ha estat sobre la meva amiga Lorena i com bé vaig dir alhora de fer-la em vaig basar en els meus sentiments així com en la observació directa del dia a dia i una de les raons que vaig escollir per fer aquesta activitat sobre ella perquè va ser la primera noia quevaig conèixer quan vaig entrar aquesta facultat just el dia que acabava de fer la matrícula per entrar-hi ja que des de aquell moment no vam perdre el contacte.

Un cop feta la introducció de les raons per les quals vaig escollir-la, faré menció de com vam dur a terme aquesta activitat. Primer de tot, els companys de la classe i jo vam enganxar amb ajuda del "blue-tac" les fotografies que havíem portat sobre el company/a de qui havíem fet la descripció que en el meu cas, vaig destacar els seus ulls blaus.

Per últim, gràcies a l'Albert Guix i al Cristian Cubillo vam poder cronometrar el temps ja que l'exposició havia de durar dos minuts clavats.
D'altra banda, el divendres vam realitzar una altra activitat, es tractava de recitar un poema o rondalla a quinze dels meus companys. En la última mitja hora de classe, només ens va donar temps de mirar un blog, que va ser el de l'Angel Caloca.


REFLEXIÓ:

Si fem una reflexió sobre l'activitat "qui ets tu?" crec que ens ha servit per coneixens una mica millor, ja que, ens ha servit d'ajuda per conèixer aquells/es companys/es que encara no havíem tingut la oportunitat d'establir un cert apropament a l'hora d'obtenir una conversa per arribar a assolir un vincle de companyarisme.

Per a mi ha estat una activitat que m'ha agradat molt i diria que en general també ja que ha estat molt entretinguda perquè ens ha permès conèixer aspectes personals i aficions dels altres companys i a més, ha estat una classe més dinàmica de la qual hem pogut gaudir i treure'n molt de profit.

L'activitat sobre la recitació d'un poema o rondalla és una activitat interessant perquè poses en pràctica la memòria a l'hora d'aprendre't el poema i la rondalla i també és una manera de començar a perdre aquelles pors que a vegades tens per enfrontar-te davant d'un públic ja que en aquesta activitat s'han de començar a dominar una sèrie d'habilitats com l'entonació, la gesticulació, la mirada, la postura, l'expressió oral i el control dels nervis.


APROFUNDIMENT:

Per aprofundir més en aquestes activitats m'agradaria destacar alguns dels aspectes fonamentals que hem de saber dominar davant d'un públic, ja que, les dues activitats que hem realitzat aquesta setmana han tingut molt a veure perquè amb les dues ens hem hagut d'exposar:


  1. Improvisació i naturalitat: un discurs no ha de ser llegit perquè l'orador no té consideració les reaccions del públic, per tant, per anar bé s'h d'improvisar i adaptar el discurs al públic i també cal ser natural.

  2. El guió i la memòria: l'orador que vulgui improvisar bé, ha de cumplir dues condicions: dominar el tema i memoritzar el que es dirà (la carcassa del discurs, l'estructura, les idees principals i l'ordre en què es volen exposar).

  3. El "Feedback": la mirada: l'instrument bàsic per dos motius perquè mirar és obtenir informació i mirar és dominar.

  4. La importància de la veu: la intensitat o volum, la velocitat ja que s'ha de saber regular a mesura que es parla, vocalització i articulació.

  5. L'entonació: manera de pronunciar les frases on el principal error de l'orador és la monotonia del to ja que utilitza les frases enunciatives en canvi, si utilitzem frases exclamatives i interrogatives s'obtindrà una entonació més variada i interessant. Important: subratllar amb la veu les paraules claus.

  6. La respiració: dues claus per respirar millor: les pauses i la respiració diafragmàtica.

  7. L'expressió oral: té tres característiques, la claretat que es tracta de construir frases curtes i utilitzar un ordre gramatical lògic; la presició ja que és important anar directament als fets i per últim, la brevetat on l'orador s'ha d'explicar-se sintèticament.

  8. El llenguatge corporal que engloba l'actitud, la posició corporal i la gesticulació.

No hay comentarios:

Publicar un comentario